©Unsplash

Onhandig: bug in Android Auto negeert keuze van chauffeur

Onhandig: bug in Android Auto negeert keuze van chauffeur

8 april om 11:49

Android Auto wordt de laatste tijd stevig doorontwikkeld door Google. De app die met veel verschillende entertainmentsystemen kan werken, krijgt steeds meer verschillende functies. Zo nu en dan duikt er wel eens een vervelende bug op, zoals deze.

Wanneer je een gebruiker bent van Android Auto, zal navigeren één van de meest voorkomende activiteiten zijn. Daar kun je natuurlijk Google Maps voor gebruiken, maar je kunt ook kiezen voor Waze, TomTom Go, Sygic of andere apps die navigatie aanbieden.

Omdat jij natuurlijk een verantwoorde bestuurder bent, geef je het adres waar je naartoe wil navigeren met je stem op. De Google Assistent zorgt er dan voor dat de navigatie-app van je keuze de opdracht gaat uitvoeren. Tenminste, dat is de bedoeling.

Een aantal gebruikers heeft ontdekt dat de Google Assistent altijd voor Google Maps kiest, ook al heeft de chauffeur een andere voorkeur. Zelfs wanneer je op dat moment al een andere app aan het gebruiken was, koos het systeem toch voor Google Maps

Gelukkig is Google deze keer wel snel met een reactie. Versie 15.13.46.28 van de Google app bevat een fix voor deze vervelende fout.

AI met Android Auto

Google doet aardig mee in de ratrace die AI heet. Ook Android Auto zal gebruik gaan maken van de mogelijkheden die Gemini biedt. Zo zal Android Auto de berichten die je ontvangt gaan samenvatten. Deze samenvatting kun je laten voorlezen zodat je gelijk kunt beslissen of je wilt antwoorden. Ook zal de AI de context snappen van het bericht en een gepast antwoord of een gepaste actie voorstellen.

Zo zul je op het bericht “Hoe laat kom je aan” met een enkele handeling de geschatte aankomsttijd kunnen sturen.

Wil je meer weten over Android Auto, dan kijk je hier

Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.