ING-app vertelt of medewerker aan de lijn echt of nep is
Via de ING-app kun je binnenkort controleren of de bankmedewerker aan de lijn echt is, of je probeert op te lichten.
Bankhelpdeskfraude is een groot probleem. Met deze vorm van oplichting worden mensen gebeld door iemand die zich voordoet als een bankmedewerker, die slachtoffers probeert te overtuigen om geld over te maken. ING heeft een nieuwe manier bedacht om zijn klanten hier tegen te beschermen.
In de ING-app vind je vanaf 16 april de nieuwe knop 'Check het gesprek'. Tijdens het telefoongesprek kun je op deze knop drukken en je telefoonnummer invullen, waarna in het belsysteem wordt gekeken of er op dat moment daadwerkelijk een medewerker van ING met je praat.
ING zegt de ervaringen met de nieuwe functie te delen met andere banken. De bank stelt dat bankhelpdeskfraude een maatschappelijk probleem is dat alleen opgelost kan worden door samenwerking.
Lees meer over fraude, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.