McDonald's laat je aan billboards ruiken om je te verleiden

©McDonalds

McDonald's laat je aan billboards ruiken om je te verleiden
10 april om 18:25
Laatste update: 10 april om 19:08

Ken je dat gevoel, dat je ergens langs loopt en je ruikt dat er iemand heerlijk aan het koken. De meest voor de hand liggende reactie is dat jij ook zin krijgt in dat gerecht. Dat is wat McDonald's wil bereiken met een aantal billboards dat het heeft ingezet.

De reuk en het ‘zin in eten’ gevoel zijn met elkaar verbonden. Zodra je een lekker gerecht ruikt dan start je lichaam het verteringsproces al op. Je gaat ook meer speeksel produceren en dan loopt het water je in de mond.

Billboards met geur

Het creatieve bureau van McDonald's Nederland heeft dat gegeven gebruikt om een nieuwe campagne te ontwikkelen. Deze campagne met de naam 'Smells Like McDonalds' bestaat uit een aantal billboards zonder tekst en afbeelding maar voorzien van de geur van een fastfood maaltijd.

Wanneer een passant binnen vijf meter van het bord komt kan hij deze geur ruiken. De bedoeling is daarmee dat het verlangen naar een maaltijd van McDonald's wordt opgewekt. Het is dan ook niet toevallig dat deze billboards met een geurtje binnen 200 meter van een filiaal van het hamburgerrestaurant staan.

In de billboards worden echte maaltijden geplaatst waarna er een ventilatiesysteem de geur verspreidt rondom het billboard.

Meer over voedsel en download de Bright-app, nu ook voor Android, en natuurlijk voor iOS.