'Belangstelling Apple Vision Pro neemt snel af', was het een hype?
Uit een rondgang bij diverse winkels in de VS blijkt dat er steeds minder belangstelling is voor de Apple Vision Pro. Het apparaat dat werd gezien als de iPhone van de 21e eeuw trekt geen volle zalen meer.
Dat de Apple Vision Pro minder in trek is, is geen aanname. De verschillende winkels die dit prijzige stukje hardware verkopen zien dat er steeds minder aanvragen voor een demo zijn. Waren dat er in het begin nog enkele per dag, nu zijn het er enkele per week en dan komen klanten vaak niet eens opdagen.
Is het een trend, is het een hype?
Om de Apple Vision Pro als hype te typeren, klopt natuurlijk niet. Het apparaat laat zeker zien waar we als mens naar toe gaan in de komende tientallen jaren. Daar zit hem ook de massale belangstelling in van het begin. Iedereen wil de toekomst zien en zoiets vooruitstrevend op zijn hoofd zetten en beleven.
In het begin leek de Vision Pro vaker dan gemiddeld weer teruggebracht te worden, maar dat bleek uiteindelijk toch wel mee te vallen. We kunnen ons voorstellen dat heel veel enthousiastelingen hun spaarrekening hadden geplunderd om het apparaat te proberen. Toen de nieuwigheid eraf was werd de Vision Pro binnen de termijn geretourneerd om het bedrag terug te ontvangen.
Ook gebruikers die het apparaat nog steeds in hun bezit hebben, laten weten er steeds minder mee te doen. Dat wijten ze aan het feit dat je het niet altijd en overal kunt gebruiken, het opstarten van het apparaat duurt lang en er zijn nog niet genoeg apps die het bezit van deze Apple Vision Pro rechtvaardigen.
En dat is natuurlijk het kip-ei-verhaal. Geen gebruikers, geen apps en dus zal Apple snel met een model moeten komen dat betaalbaarder is en dus aantrekkelijker voor een grotere groep mensen.
Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.