Gebruikers worden willekeurig uitgelogd van Apple ID-account. Heb jij ook problemen?
Een groot aantal gebruikers zegt sinds vrijdag willekeurig uitgelogd te worden van Apple ID. Zij moeten hun wachtwoord opnieuw instellen voordat ze opnieuw kunnen inloggen.
Het probleem kan voorvallen op alle apparaten. Als je probeert in te loggen met je Apple ID-wachtwoord, wordt je account geblokkeerd. Indien je je opnieuw wil aanmelden, moet je een nieuw wachtwoord instellen.
Vooral voor gebruikers met Stolen Device Protection is dat een probleem. Wanneer zij zich niet op een bekende locatie bevinden, zoals hun huis of kantoor, moeten zij extra stappen ondernemen om hun Apple ID-wachtwoord opnieuw in te stellen. Een bijkomend probleem is dat gebruikers, nadat ze hun Apple ID-wachtwoord resetten, ook alle app-specifieke wachtwoorden in iCloud opnieuw moeten instellen.
Nog niet duidelijk wat er aan de hand is
Het is nog niet duidelijk wat het probleem veroorzaakt. Op de statuswebsite van Apple lijkt alles normaal. Toch is er een groot aantal mensen dat klaagt dat ze problemen ondervinden, inclusief journalisten van 9to5Mac en Forbes. Apple heeft nog niet gereageerd op het nieuws.
Meer over Apple, of download de Bright-app voor iOS.