Ziggo raakt weer veel klanten kwijt, tv-abonnement steeds vaker opgezegd
VodafoneZiggo verloor in de eerste drie maanden van dit jaar relatief veel klanten. De provider heeft steeds meer last van de concurrentie van glasvezel. Ook besluiten meer Nederlanders hun tv-abonnement op te zeggen.
In het eerste kwartaal hebben 33.000 Ziggo-klanten hun televisie-abonnement opgezegd, een afname van 4,2 procent op jaarbasis. De grootste relatieve daling tot nu toe van het aantal tv-klanten.
Ziggo verloor ook 26.600 klanten met vast internet. Het aantal opzeggers van een internetabonnement was groter dan het vorige kwartaal. In een toelichting zegt de provider dat dit komt door de 'stevige concurrentie' op de consumentenmarkt voor vast internet, waarmee het doelt op de aanbieders van glasvezel. Het aantal abonnementen op vaste telefonie daalde met 86.400.
Wel meer mobiele abonnees
Het aantal mobiele abonnees steeg wel met 22.300, een groei van 3 procent. Ook haalt Ziggo per klant gemiddeld 4,2 procent meer omzet binnen bij de vaste diensten en 3,4 procent meer bij de mobiele diensten. "We liggen op koers om onze financiële doelstellingen dit jaar te halen en focussen ons op de uitvoering van onze strategie", zegt Ritchy Drost, CFO van VodafoneZiggo.
Europees voetbal en sneller 5G
VodafoneZiggo gaat later dit jaar bij de 5G-frequentieveiling voor de 3,5 Ghz-band bieden op de frequenties. De 3,5 Ghz-band maakt snellere 5G-verbindingen mogelijk.
Vanaf augustus zendt Ziggo Sport drie jaar lang de UEFA Champions League, Europa League en Conference League uit. Sommige wedstrijden zijn alleen via deZiggo Go-app te zien, ook voor klanten van concurrenten als KPN, Odido en Delta. De strijd om de uitzendrechten van de Formule 1 verloor Ziggo van Viaplay.
Lees meer nieuws over internet en mis niets met onze nieuwsbrief.