PayPal gaat je data gebruiken voor advertenties
PayPal wil harder groeien door een advertentienetwerk te starten gebaseerd op alle data van zijn gebruikers.
Het nieuwe advertentienetwerk van PayPal is gebaseerd op het koopgedrag van de miljoenen gebruikers die het bedrijf heeft, zowel via PayPal zelf als betaal-app Venmo. Dat meldt The Wall Street Journal.
PayPal heeft voor het nieuwe project Mark Grether aangenomen, die voorheen de advertentiezaken voor Uber deed. Tegenover de krant zegt Grether dat ze precies weten wie de producten waar koopt en die gegevens zijn goed te gebruiken voor advertenties. Gebruik je een PayPal-credicard, dan kan het bedrijf zelfs gegevens over fysieke winkels inzetten.
Standaard zal je data gebruikt worden voor deze advertenties, maar je krijgt in je account ook de mogelijkheid om het delen van je data uit te schakelen
Privacy
PayPay begon afgelopen januari al met Advanced Offers, waarbij AI wordt ingezet om PayPal-gebruikers gericht kortingen en andere deals aan te bieden. Adverteerders hoeven dan enkel te betalen als de gebruiker een aankoop doet. De nieuwe advertenties moeten ook op andere plekken opduiken, zoals op websites en televisies.
Lees meer over geld, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.