Eerste fysieke Netflix-winkels worden groter dan een voetbalveld
Streamingreus Netflix is van plan om fysieke winkels te openen in de VS. Dat was al langer bekend, maar nu heeft het bedrijf meer details uit de doeken gedaan. Vooral de grote oppervlakte van de Netflixwinkels valt op.
De eerste fysieke winkels van Netflix openen in 2025 de deuren. Ze worden gebouwd in Dallas, Texas, en het eigenaardig genaamde King of Prussia, een stadje nabij Philadelphia. Beide locaties worden gebouwd in oude warenhuizen die de opkomst van het internet niet hebben overleefd. Elke winkel krijgt een oppervlakte van zo’n 10.000 vierkante meter. Dat is groter dan een voetbalveld.
Waar al die ruimte mee wordt opgevuld, is nog niet bekend. Vorig jaar zei Netflix dat er activiteiten gebaseerd op Netflixseries gaan worden aangeboden, zoals bijvoorbeeld een hindernisbaan die gebaseerd is op de serie Squid Game. Ook zal je merchandise kunnen kopen, kleding kopen en maaltijden kunnen nuttigen.
Ook bij ons?
Netflix wil het concept eerst testen in de twee hierboven genoemde locaties. Als ze populair blijken, wil het bedrijf ook in andere delen van de wereld winkels openen. Waar het dat wil doen, heeft Netflix nog niet gezegd.
Netflix heeft in het verleden al geëxperimenteerd met fysieke winkels. Dat waren toen echter tijdelijke pop-up-stores of evenementen. Deze nieuwe winkels moeten echter permanent zijn. Volgens Bloomberg, dat er vorig jaar over berichtte, is het niet de bedoeling dat de Netflix-winkels een belangrijke bron van inkomsten worden. Wel moeten ze hype creëren rond nieuwe series.
Lees meer over streamingdiensten, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.