Pakket weg? Je kunt nu direct contact opnemen met de PostNL bezorger

©Unsplash/PostNL

direct contact opnemen PostNL bezorger
24 juni om 11:22

Bij PostNL is het vanaf nu mogelijk om contact op te nemen met de bezorger. Daardoor kun je vragen stellen over het pakket of waar het is afgeleverd.

Met het huidige volume aan pakketten dat er bezorgd wordt gebeurt het meer dan eens dat een pakket wel afgeleverd is maar de ontvanger hem niet kan vinden. Tot nu toe was je hiervoor aangewezen op de klantenservice van PostNL.

Praat met de chauffeur

Om sneller informatie te kunnen verschaffen aan de klant en de klantenservice te ontlasten heeft PostNL ‘navraag doen bij de bezorger’ gelanceerd. Met deze functie kun je aan de desbetreffende chauffeur informatie opvragen over je pakket. Zo werkt het.

Daan

Om het proces te starten ga je een gesprek aan met de chatbot Daan van PostNL. Hier geef je de gegevens door van je pakket. De vraag wordt door de chatbot doorgespeeld naar de desbetreffende bezorger die binnen 2 uur met een antwoord komt.

De bezorger ontvangt alleen de vraag wanneer hij nog bezig is met zijn ronde. Is hij al klaar dan neemt de klantenservice het over. De vraag van de klant komt binnen op de handscanner van de bezorger. Hij of zij heeft de keuze uit een aantal voorgeprogrammeerde antwoorden. Hiermee wil PostNL het proces zo min mogelijk belastend maken voor de chauffeur. Het antwoord ontvang je via e-mail.

Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.