Volgens Apple is Spotify de focus op muziek en innovatie kwijtgeraakt
In een interview zegt Oliver Schusser, de vicepresident van Apple Music, dat Spotify de focus op muziek heeft verloren en niet meer innoveert.
In het gesprek met Wallpaper stelt Schusser dat anderen met podcasts en audioboeken aan de slag gaan, terwijl Apple Music duidelijk gericht is op muziek. "We zijn gepositioneerd als de kwaliteitsservice", zegt Schusser. "We hebben geen gratis versie en we geven niets weg." Spotify heeft wel een gratis versie inclusief reclames.
Ook zegt Schusser dat anderen op de streamingmarkt gestopt zijn met innoveren, terwijl Apple dat volgens de vicepresident wel blijft doen met Apple Music. Hiermee verwijst Schusser naar Apple Music Sing, Classical en spatial audio. Ook worden liedteksten bij Apple met de hand getranscribeerd.
Meer Beats
Het grootste gedeelte van het interview gaat over de nieuwe Beats Pill. Het heeft even geduurd tot er een nieuwe versie van de speaker verscheen, omdat de focus bij het bedrijf op koptelefoons ligt.
Schusser belooft dat er in de komende maanden, kwartalen en jaren nog enkele verrassingen komen van Beats als merk.
Lees meer over Spotify, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.