©Unsplash

‘Delta Airlines nam geen hulp aan van Crowdstrike tijdens grote storing’

‘Delta Airlines nam geen hulp aan van Crowdstrike tijdens grote storing’

5 augustus om 11:45
Laatste update: 5 augustus om 13:18

De Crowdstrike-storing van enkele weken geleden heeft heel veel schade toegebracht aan diverse bedrijven. De Amerikaanse vliegmaatschappij Delta Airlines was een van de getroffenen en moest enkele duizenden vluchten annuleren.

Het was een eenvoudige update die een beperkt aantal Windows-computers trof. Het was alleen jammer dat deze computers bij grote en belangrijke bedrijven staan. Deze kijken plots naar een ‘Blue Screen of Death’ en konden urenlang niets meer doen. Dat is zeker vervelend wanneer je een vliegmaatschappij hebt die vele duizenden vluchten verzorgt.

Delta Airlines

Nadat de storing opgelost was kwam er natuurlijk de schuldvraag. Vanzelfsprekend wijst iedereen naar het bedrijf dat de patch verstuurde en dat is Crowdstrike. Dat dit bedrijf een tegoedbon van tien dollar verstuurde naar de getroffenen, deed het bedrijf meer kwaad dan goed. Vooral Delta Airlines was op zijn zachtst gezegd niet blij. De CEO was in de media erg duidelijk: "Dit kost ons 500 miljoen en we krijgen niets". 

Crowdstrike slaat nu terug en zegt dat de schade veel lager had kunnen zijn. Crowdstrike heeft namelijk via zijn CEO meerdere malen hulp aangeboden aan Delta Airlines. Helaas kwam er geen reactie op de verschillende pogingen om contact te maken met de CEO van Delta Airlines.

Delta blijft bij zijn eis tot schadevergoeding, Crowdstrike laat daarbij subtiel weten dat een schadevergoeding nooit hoger dan 10 miljoen kan zijn. 

Lees meer nieuws over software en mis niets met onze nieuwsbrief.