Sonos stelt twee nieuwe gadgets uit, want één ding is nu veel belangrijker
Speakerfabrikant Sonos stelt de geplande lancering van twee nieuwe producten uit. De nieuwe Sonos-apparaten hadden dit najaar op de markt moeten komen, maar het bedrijf wil zich de komende tijd volledig richten op het oplossen van de problemen met zijn app.
Sonos bracht in mei zijn vernieuwde app uit en dat leidde tot een storm van kritiek van gebruikers. Zo ontbraken er meerdere functies in de nieuwe app, die ook nog eens kampte met allerlei bugs. Onlangs beloofde Sonos-ceo Patrick Spence dat het bedrijf de komende maanden elke twee weken met een app-update met verbeteringen komt. Als gevolg van de volledige focus op de app-problemen, stelt Sonos de introducties van twee nieuwe apparaten uit.
"Voor al het andere moet onze focus liggen op het aanpakken van de app", zei Spence bij een toelichting op de kwartaalcijfers van Sonos. "Dit betekent dat we onze grote nieuwe productreleases die we voor het vierde kwartaal hadden gepland moeten uitstellen."
Soundbar en koptelefoon
Een van de twee Sonos-gadgets is waarschijnlijk een nieuwe high-end soundbar, die de codenaam Lasso heeft. Het andere nieuwe product is niet bekend.
Sonos kwam in juni met zijn eerste draadloze koptelefoon, de Sonos Ace. Die koptelefoon verkoopt volgens het bedrijf beter dan verwacht, maar dat succes wordt intussen overschaduwd door de problemen met de app.
Haastige spoed
Spence erkent dat de vernieuwde app veel te snel is uitgebracht. "Mijn streven naar snelheid werkte averechts. Toen we de nieuwe app voor steeds meer gebruikers uitrolden, werd het duidelijk dat er hardnekkige bugs waren die we niet hadden ontdekt tijdens onze tests. Hierdoor hebben veel te veel van onze klanten een ervaring die slechter is dan wat ze eerder hadden." Sommige ontbrekende app-functies, zoals het beheren van de wachtrij, keren pas in het najaar terug.
Goedmakertjes?
Ter compensatie van de app-ellende kunnen Sonos-gebruikers de komende weken meerdere kortingen en acties verwachten. Spence: "We voeren dit kwartaal programma’s uit om onze klanten te ondersteunen en te bedanken voor hun trouw, en om hun ontevredenheid om te zetten in vreugde."
Lees meer nieuws over Sonos en volg de updates met ons WhatsApp-kanaal.