Wereldberoemde Khaby Lame is miljardair als hij zo doorgaat

©Unsplash

Slimme influencers zijn miljardair voor 2030
11 augustus om 18:00
Laatste update: 11 augustus om 18:28

Khaby Lame werd beroemd om een heel willekeurige reden. Hij herhaalt bekende video’s om vervolgens te laten zien hoe dat beter kan. Echter, als hij zo doorgaat, is hij nog voor 2030 miljardair. Dit is waarom.

Met 162 miljoen volgers is Khaby een hot item. Hij is door zijn faam en zijn looks zelfs het gezicht geworden van Hugo Boss. Toch is dat geen gelukstreffer. Khaby weet simpelweg heel goed wat Gen Z wil, schrijft That Meta Millionaire Dude. Sterker nog, in 2020 werkte hij nog in een fabriek. Hij begon op TikTok met game-videos en dansjes. Nu is dat een heel ander verhaal, zonder dat deze influencer ooit een woord spreekt in zijn video’s. 

162 miljoen volgers 

Hij is het toonbeeld van wat jonge mensen van vandaag willen: geen gelikte beelden, geen drones, geen beroemde voice-overs: authenticiteit. Khaby gebruikt geen dure camera's of vooraf geschreven en bedachte scripts. Het is gewoon Khaby met zijn telefoon en dat is alles. 

Het is een combinatie van dingen die Khaby zo populair maken. Het is simplisme waarin hij zogenaamde lifehacks compleet te kakken zet met slechts een voorbeeld en een droge uitdrukking op zijn gezicht. Het is content waarmee je in een korte tijd wordt vermaakt. Hij is daarin authentiek gebleven: hij doet niet ineens allemaal andere dingen nu hij meer volgers heeft. 

Khaby Lame

Hij is bijvoorbeeld niet ineens te zien in een huis dat miljoenen kost, ook al kan hij dat inmiddels ongetwijfeld wel betalen. Hij heeft ook niet gekozen voor een monteertovenaar die zijn video's naar een nieuw niveau zou kunnen brengen en hij draagt ook geen Hugo Boss in zijn video's, maar vrij normale kleren. Je weet bovendien wat je kunt verwachten: elke dag meerdere video's. Zo blijft hij consequent en zichtbaar op TikTok.

Ondertussen regelt hij deals met bekende merken als Netflix en Xbox, zit hij in de crypto en NFT's en weet jij vooral steeds weer met geweldige ideeën te komen. En vooral zichzelf te blijven, wat toch het hoofdingrediënt voor succes lijkt anno 2024. 

Abonneer je ook op de Bright-app.