Aandeel Netflix bereikt recordhoogte door advertentie-verkopen
Hoe hoger het aandeel op de beurs, hoe meer vertrouwen er is in het bedrijf. Het aandeel van Netflix behaalde een record vanwege het nieuwe abonnementsmodel.
Het vorige record van Netflix stond op 700,99 dollar en dat behaalde het bedrijf in 2021. Gisteren tikte het aandeel 711,33 aan, een nieuwe mijlpaal voor de streamingdienst.
Advertentie-verkoop
Er is altijd een aanleiding voor een stijging van een aandeel. Deze keer is het een reactie op het nieuws dat Netflix het ontzettend goed doet met de verkoop van advertenties. Het gaat hier in het bijzonder om de voorverkoop van advertenties aan grote bedrijven zoals Booking, Amazon en Hilton.
Tijdens deze voorverkoop probeert het bedrijf voordat het seizoen begint al een groot gedeelte van de advertentieruimte te slijten aan de grote adverteerders. Deze kunnen korting krijgen door in één keer groot in te kopen. Voor Netflix is het fijn dat een groot gedeelte van de advertenties al zijn ingevuld en de omzet-targets grotendeels behaald zijn.
In een persbericht laat Netflix weten dat de voorverkoop van advertenties met 150 procent gestegen is in vergelijking met het jaar daarvoor. Niet alleen de advertenties doen het goed. Er worden ook veel samenwerkingen afgesloten voor grote producties zoals Squid Game, Happy Gilmore 2 en de wedstrijden van de NFL.
De serie Emily in Paris komt terug en deze productie heeft een samenwerking met merken als LVMH, COTY, Gucci, Kaiku Caffee Latte, Aeromexico, Google, en Rakuten. Dan weet je in ieder geval waarom Emily bepaalde producten en diensten in de serie gebruikt.
Het abonnement met advertenties van Netflix is nog niet beschikbaar in Nederland. In de landen waar het wel beschikbaar is, groeit dit type abonnement heel erg hard.
Lees hier alles over Netflix en abonneer je op onze nieuwsbrief