©Sonos

Deze app-problemen gaat Sonos nu eerst oplossen

Sonos lost deze problemen met de app binnenkort op

30 augustus om 01:50
Laatste update: 30 augustus om 01:58

Sonos is de komende maanden nog druk met het oplossen van de problemen met zijn nieuwe app. De speakerfabrikant geeft gebruikers via een openbaar Trello-board een inkijkje in welke zaken er als eerste worden aangepakt. 

Toen Sonos in mei zijn nieuwe app lanceerde, stroomden er veel klachten van gebruikers binnen over ontbrekende functies en tal van bugs. Sommige problemen zijn nog altijd niet opgelost. Het bedrijf heeft uiteindelijk in juli excuses aangeboden en beloofde de komende maanden regelmatig met updates te komen om de app te verbeteren. Zo verscheen deze week een update van de Sonos-app met een paar kleine fixes. Zo keerde de mogelijkheid om je muziekwachtrij te wissen terug in de Android-app.

Trello-board

Sonos heeft nu een openbaar Trello-board gemaakt, waarmee je een overzicht krijgt van de belangrijkste bugs en problemen met de app waaraan wordt gewerkt. Op de Trello-pagina zie je ook een lijstje van de veelvoorkomende klachten onder het kopje 'Wat we horen'.

Volgens Sonos-medewerker Keith, die het Trello-board bijhoudt, is het geen volledige lijst van elk item op de interne roadmap of van elk bekend probleem, maar geeft het wel de belangrijkste zaken weer. 

Binnenkort beschikbaar

Onder het kopje 'Binnenkort beschikbaar' zie je de dingen die Sonos de komende weken hoopt op te lossen. Zo wil het bedrijf de vertragingen bij het zoeken en browsen gaan fixen. Ook de werking van de volumefunctie en de betrouwbaarheid van de alarmfunctie moeten worden verbeterd.

Het verwijderen van losse liedjes in de wachtrij moet ook binnenkort weer mogelijk worden. Bovendien wil Sonos ondersteuning van TruePlay op iOS 18 toevoegen. Verder voert Sonos verbeteringen in de user-interface door, gebaseerd 'op feedback van gebruikers'.

Op de roadmap

Later aan de beurt komen twee problemen die nog op de roadmap staan. Dat zijn: het bewerken van playlists en volledig wachtrijbeheer. Daar zul je dus wat langer op moeten wachten.

Door al het werk aan de app-problemen heeft Sonos onlangs besloten de introductie van twee nieuwe producten uit te stellen. Het bedrijf heeft ook overwogen om de oude Sonos-app opnieuw te lanceren, maar dat volgens topman Patrick Spence niet meer mogelijk, omdat het de situatie alleen maar erger zou maken.

Volg meer over Sonos en blijf op de hoogte met ons WhatsApp-kanaal.