Dit is hoe Sonos je vertrouwen wil terugwinnen na de zeperd met zijn app

©Sonos

Dit is hoe Sonos beterschap belooft na de mislukte app-update
1 oktober om 20:20

Na een turbulente periode komt Sonos met een aantal toezeggingen om het vertrouwen van klanten te herwinnen. De speakerfabrikant kreeg eerder dit jaar forse kritiek toen een grote update van zijn app voor veel problemen en klachten zorgde.

Het stof is nog niet helemaal gaan liggen bij Sonos, sinds het in mei zijn nieuwe app heeft uitgebracht. Maar langzaamaan keert de rust bij het bedrijf terug. Sonos heeft naar eigen zeggen inmiddels 80 procent van de ontbrekende functies in zijn nieuwe app teruggebracht. Het bedrijf verwacht binnen enkele weken bijna alle features te hebben hersteld.

Nieuwe maatregelen 

Om een herhaling van de problemen met de app te voorkomen, heeft Sonos een aantal maatregelen aangekondigd. Zo gaat het strenger testen vóór de lancering van nieuwe producten en updates. Verder wordt het bètaprogramma uitgebreid met meer diverse gebruikers en opstellingen. Grote veranderingen in de app zullen voortaan geleidelijk worden doorgevoerd, zodat klanten kunnen wennen en feedback kunnen geven.

Sonos belooft de komende tijd ook elke twee tot vier weken een update uit te brengen om de app-ervaring te verbeteren. Zo hoopt het bedrijf de software snel te optimaliseren, ook nadat de huidige problemen zijn opgelost.

Garantie verlengd

De garantie op thuisbioscoop- en bedrade speakerproducten wordt daarnaast met een jaar verlengd. Dit geldt voor alle apparaten die momenteel nog onder de fabrieksgarantie vallen. Hiermee wil Sonos benadrukken dat het vertrouwen heeft in de kwaliteit van zijn producten.

Interne veranderingen

Er komt ook een nieuwe functie binnen Sonos: de 'kwaliteitsombudspersoon'. Deze medewerker moet ervoor zorgen dat zorgen over kwaliteit en de gebruikservaring intern snel worden opgepakt. Verder wordt er een klantadviesraad opgericht.

Om te laten zien hoe serieus ze deze zaak nemen, zien de leden van het leidinggevend team ten slotte af van hun jaarlijkse bonus als de kwaliteit van de app-ervaring niet verbetert en het klantvertrouwen niet wordt hersteld.

Volg meer nieuws over Sonos en mis niets met onze vernieuwde Bright-app.