©Swytch

Deze nieuwe ombouwkit maakt van je gewone fiets een e-bike

Deze ombouwset die van je fiets een e-bike maakt is flink verbeterd

Vandaag om 08:05

Het Britse bedrijf Swytch maakt al jaren ombouwsetjes om van een normale tweewieler een elektrische fiets te maken. Nu is er een nieuwe versie van die e-bike-ombouwkit gelanceerd en die is behoorlijk verbeterd.

Het eerste wat opvalt aan de nieuwe Swytch Max+ is de lamp die in de batterij is ingebouwd. De batterij monteer je aan het stuur van je fiets, waardoor je meteen een koplamp hebt.

De batterij is ook een stuk groter geworden, waardoor je met de grootste versie van 370 Wh, de Max++, tot 96 kilometer trapondersteuning krijgt, zegt Swytch. Waarschijnlijk is het in de praktijk minder, maar toch is de actieradius een stuk beter dan bij de vorige modellen.

Een andere nieuwe optie is om de motor in het achterwiel te installeren in plaats van in het voorwiel en om een wiel met een steekas te bestellen. De sensor kan ook in het wiel gebouwd zijn, waardoor je hem niet apart bij de trappers hoeft te installeren.

Niet voor alle fietsen

Een van de nadelen van de nieuwe ombouwkit is dat hij niet voor alle fietsen geschikt is. Je fiets moet namelijk schijfremmen of velgremmen hebben, anders werkt de set niet.

Ook kan je beter niet de set met de motor in het achterwiel bestellen als je een naafversnelling hebt, want dan raak je al je versnellingen kwijt.

Grote korting

De Swytch Max+ is er in de voorbestelling vanaf 469 euro met 30 euro verzendkosten. Dat is een flinke korting ten opzichte van de prijs die Swytch daarna gaat vragen: 1189 euro.

Kijk ook onze reportage over hoe e-bikes gemaakt worden.

Volg meer over elektrische fietsen en meld je aan voor onze nieuwsbrief.