NS laat deelnemers Wintercity in de kou staan door e-mailfout
De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen ging vandaag succesvol van start, maar er was ook een minder succesvolle actie van de NS. Door een e-mailfout kregen duizenden mensen de melding dat ze een privékok aan huis hadden gewonnen, maar dat was niet het geval.
Wintercity is een virtuele adventskalender van NS waarmee mensen elke dag kans maken op prijzen en kortingen. Denk aan NS-merchandise, maar ook luxere prijzen zoals een thuisdiner waarbij een chef aan huis komt. Wintercity heeft een eigen site waarop mensen de vakjes kunnen openen. Zo kunnen ze zich inschrijven op de actie.
NS Wintercity
Duizenden mensen hebben dat gedaan en kregen heuglijk nieuws in hun mailbox: ze hadden gewonnen. Helaas is NS niet zo vrijgevig als het lijkt: er is een fout gemaakt met de e-mail waardoor in plaats van 1 persoon ongeveer 6.000 mensen de winnaarsmail hadden ontvangen. De bedoeling was dat ze alleen een bevestigingsmail kregen met dank voor het meedoen aan de actie van een dag eerder, maar ze kregen dus de prijsmail, schrijft het AD.
Een vervelende fout die NS erg betreurt. NS lijkt vooralsnog niet met een excuus-tegenprestatie te komen voor mensen die nu de hond in de pot vinden. Het kan wel nog uitmonden in een leuk evenement, want sommige mensen geven aan dat er als excuus misschien een diner met grote lange tafels kan worden georganiseerd op Utrecht Centraal. Of NS dat ook wil gaan organiseren, dat is onbekend. NS is vooral bezig met de rest van de dagen van Wintercity en het controleren of alles technisch in orde is.
Technische fout
NS heeft ervaring met technische fouten in Wintercity, want vorig jaar kregen duizenden deelnemers de mail dat ze een gratis overnachting hadden gewonnen, terwijl ook die prijs naar een persoon zou moeten gaan.