Tesla pulkt labels van Cybertrucks om ze goedkoper te verkopen

© Tesla

Tesla pulkt labels van Cybertrucks om ze goedkoper te verkopen

Tesla heeft een creatieve manier gevonden om te voldoen aan vraag voor goedkopere Cybertrucks: ze pulken het speciale logo van hun duurdere Foundation Series-auto's, zodat ze ook aan andere klanten verkocht kunnen worden.

De Foundation Series-Tesla's waren een soort verzamelobject: deze auto's waren alleen voor klanten die hem vooraf hadden gereserveerd. Daar kwam bij dat de Foundation-wagens 20.000 dollar duurder waren en werden gebundeld met wat extraatjes.

In afgelopen maanden blijkt de vraag naar nieuwe Cybertrucks echter minder groot dan verwacht. Het bedrijf heeft personeel in één van de fabrieken zelfs een paar dagen vrij gegeven, omdat er niet zoveel nieuwe Cybertrucks geproduceerd hoeven te worden als verwacht. Inmiddels heeft het bedrijf ook het leasetarief voor de Cybertruck verlaagd en een korting aangeboden via hun website.

Kennelijk staat er daarnaast een aardige verzameling Cybertrucks op de parkeerplaats van Tesla, met aan de zijkant een Foundation Series-logo. Het bedrijf hoopt die auto's nu voor minder geld te verkopen door het Foundation-plaatje er af te halen en ze te verhandelen als 'gewone' Cybertrucks, aldus een bron van Electrek.

Gravering van de auto's halen

Het Foundation-logo is in de auto's gegraveerd. De wagens moeten daarom naar servicecenters worden gestuurd om dit embleem er weer van af te halen. Ook moet een markering op het dashboard worden weggehaald.

De Cybertruck is Tesla's meest omstreden auto tot nu toe. Eerder deze maand bleek dat sneeuw de koplampen blokkeert door het specifieke ontwerp van de wagen. Tot op heden is de Cybertruck niet in Nederland te koop, omdat het voertuig niet voldoet aan Europese veiligheidsvoorschriften.