ING stopt na 30 jaar met TAN-codes

ING stopt na 30 jaar met TAN-codes

23 januari 2018 om 08:54
Laatste update: 26 april 2018 om 14:04

Klanten van ING kunnen tot eind dit jaar met TAN-codes betalen, daarna is het afgelopen met de codes om betaalopdrachten te bevestigen.

De komende maanden worden alle particuliere klanten gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING, waar klanten op zowel hun laptop, smartphone, pc en tablet hun betaalopdrachten bevestigen via de app van de bank. In die app kun je zowel met een persoonlijke pincode als met je vingerafdruk inloggen en goedkeuring geven voor een transactie.

ING heeft naar eigen zeggen 3,2 miljoen klanten die gebruik maken van de app. Dit aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen. Overigens was het sinds begin 2017 al mogelijk om opdrachten mobiel te bevestigen. Ruim 1,1 miljoen klanten maken daar al gebruik van.

Uitlegvideo's

Klanten die de app niet kunnen gebruiken, bevestigen hun opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 komt ING voor deze klanten met een alternatief. Voor klanten die er moeite mee hebben, heeft de bank uitlegvideo's gemaakt en is er in ieder van de 235 kantoren van de bank een Digi-coach. 

Vanavond: de tech-trends van 2018

Alles over slimme assistenten en smart home: kijk vanavond (23 januari) om 20:30 naar onze livestream over de tech-trends van dit jaar. Stuur ons alvast je vragen. Dat kan naar redactie@bright.nl, via @bright op Twitter of onze Facebook-pagina.

Lees meer over:

Deel via