Netflix test reclames tussen afleveringen
Netflix test het uitzenden van promovideo's tussen de afleveringen van series door. Kijkers reageren niet enthousiast.
De streamingdienst maakt met de promovideo’s reclame voor andere series en films waarvan Netflix vermoedt dat de kijker er geïnteresseerd in is, schrijft TechCrunch. Netflix test de nieuwe aanprijzingen naar eigen zeggen uit bij een ‘klein percentage’ van zijn abonnees.
Volgens Netflix kunnen kijkers tijdens de reclame op elk moment op een knop drukken om de reclame over te slaan. Veel abonnees van Netflix lijken de promovideo’s desondanks maar matig te kunnen waarderen.
'Betalen om ongehinderd te kijken'
Gebruikers zitten niet te wachten op onderbrekingen als ze een potje willen bingewatchen. “Mensen zijn vaak naar Netflix ‘gevlucht’ omwille van die ellendige verfoeilijke storende tv-reclames en betalen om ongehinderd te kunnen kijken”, twittert Dominiek Cottem bijvoorbeeld.
Wie voorlopig geen advertenties wil tussen verschillende afleveringen van een serie kan naar www.netflix.com/DoNotTest gaan om uitgesloten te worden van alle mogelijke testen die Netflix uitvoert.
Bekijk ook ons interview met de makers van Netflixserie Black Mirror: