World of Warcraft in China razend populair na uitbraak coronavirus
Overbelaste servers

World of Warcraft in China populairder dan ooit na virusuitbraak

19 februari 2020 om 14:13
Laatste update: 19 februari 2020 om 14:27

De online game World of Warcraft is in China weer razend populair geworden na de uitbraak van het coronavirus.

Uitgever NetEase, die World of Warcraft in het land beheert, bood zijn excuses aan voor de flinke drukte op de gameservers. Hierdoor moeten spelers soms lange tijd wachten tot ze kunnen inloggen.

De drukte is vooral te vinden op de zogeheten Classic-servers. Hierop is de game te spelen zoals hij ooit in 2004 werd uitgebracht, zonder alle latere aanpassingen en uitbreidingen. Er worden nu extra servers geopend om de toename op te vangen.

Het aantal spelers is vooral in de afgelopen paar dagen fors toegenomen. Hoewel het coronavirus niet als directe oorzaak genoemd wordt, stijgt het spelersaantal sinds de uitbraak bij meer Chinese games. Omdat een deel van het land in quarantaine gezet is, zoeken mensen naar activiteiten binnenshuis.

Corrupted blood

Op het Chinese sociale netwerk was laatst de hashtag 'corrupted blood' nog trending. Daarmee werd verwezen naar een bug die ooit in World of Warcraft zat, waardoor spelers geïnfecteerd met een virtuele ziekte massaal hun medegamers konden aansteken. Een voorval van vele jaren geleden, waar Chinese gamers door het coronavirus ineens weer aan moesten denken.