Compensatie T-Mobile te karig

Compensatie T-Mobile te karig

4 juni 2010 om 13:09
Laatste update: 29 april 2018 om 05:00

De SMCO en Consumentenbond zijn nog niet tevreden met de compensatie van T-Mobile wegens zijn netwerkfalen.

De Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) vindt de geboden vergoeding van circa 30 euro 'te karig'. De stichting, waar bijna duizend mensen zich de afgelopen dagen bij hebben aangemeld, heeft aanstaande woensdag een gesprek met T-Mobile. De SMCO eist dat klanten als ze dat willen per direct kostenloos hun contract moeten kunnen stopzetten, omdat T-Mobile in gebreke is gebleven. T-Mobile bestrijdt dat het juridisch mogelijk is om van het contract af te komen.

De capaciteitsproblemen waren volgens SMCO geen kwestie van overmacht. De provider heeft aangegeven dat de ergste problemen binnen enkele weken zijn opgelost door bijplaatsing van meer zendmasten. Maar volgens SMCO is het maar afwachten of die problemen daadwerkelijk zijn opgelost. Het dataverbruik neemt immers nog steeds snel toe door al die iPhones en andere smartphones.

De Consumentenbond noemt de vergoeding van 30 euro vrijdag 'een goed begin'. Maar de bond vindt dat de provider hiermee de suggestie wekt dat de capaciteitsproblemen slechts van korte duur zouden zijn. De bond raadt klanten van T-Mobile aan om compensatie te eisen voor de hele periode waarin zij last hebben van problemen. De bond gaat er bij de telecomaanbieder op aandringen de regeling in stand te houden totdat de problemen met het netwerk zijn opgelost.

De Consumentenbond houdt via Twitter in de gaten of klanten tevreden zijn over de afhandeling van hun klacht en de geboden oplossing (@consumentalarm #tmobile #fail). Deze zomer lopen de 2-jaarsabonnementen van de eerste groep T-Mobile-klanten met de iPhone 3G af.

Lees meer over:

Deel via