Tien procent Nederlanders wil Netflix-abonnement nemen
Tien procent van de Nederlanders is van plan een abonnement op Netflix te nemen. Vooral twintigers en tabletbezitters kijken ernaar uit.
Tien procent van de Nederlandse consumenten acht de kans groot dat zij een abonnement op Netflix neemt wanneer de videodienst later dit kwartaal in ons land beschikbaar komt, blijkt uit een onafhankelijk onderzoek door Telecompaper. Er is voor het Amerikaanse bedrijf nog het nodige werk aan de winkel, als je deze cijfers mag geloven. Want bijna 30 procent zegt bijvoorbeeld nog helemaal niet bekend te zijn met Netflix. Een kwart geeft aan sowieso geen abonnement te nemen. En de rest twijfelt nog.
In Nederland blijkt Netflix momenteel vooral onder twintigers en bezitters van een tablet populair, schrijft Telecompaper. "Van alle consumenten met twee of meer tablets heeft 18 procent de intentie om een abonnement te nemen op Netflix wanneer de abonnementsprijs niet veel afwijkt van andere landen. Bij consumenten zonder tablet is dit percentage slechts zes procent."
Twintigers zien Netflix het meest zitten. Van de leeftijdsgroep 20 tot 29 jaar is 15 procent van plan een abonnement af te sluiten. Telecompaper ondervroeg voor het onderzoek in juli 1800 consumenten. Netflix start nog voor eind september in ons land met zijn abonneedienst voor tv-series en films. Het Amerikaanse bedrijf krijgt later dit jaar concurrentie van RTL, dat ook met een video-abonnement komt.