Adverteerders kunnen voortaan AR-reclames in je Facebook-nieuwsoverzicht plaatsen. De advertenties werken een beetje zoals de filters bij Snapchat en Instagram.
Facebook heeft tijdens een media-event in New York meerdere nieuwe features aangekondigd. Zo worden advertenties met augmented reality in de tijdlijn van de gebruikers mogelijk, schrijft TechCrunch.
Een voorbeeld hiervan werd door Facebooks hoofd product marketing Ty Ahmad-Taylor getoond: zijn hoofd veranderde in een Candy Crush-spelletje. Andere voorbeelden waren het passen van een zonnebril of het virtueel proberen van make-up op je gezicht.
Volgens Ahmad-Taylor kunnen deze advertenties 'een brug slaan' tussen online shoppen en een product ervaren in de winkel.
Van Michael Kors tot King
Bedrijven staan in de rij om te starten met AR-reclames. Michael Kors was het eerste bedrijf dat de AR-mogelijkheden probeerde, maar ook Sephora, NYX Professional Makeup, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair en snoepmerk King willen experimenteren, zo schrijft TechCrunch.
Afgelopen mei werd op de Facebook-conferentie F8 al gedemonstreerd hoe AR-mogelijkheden in de chatdienst Messenger een rol gaan spelen.
Shoppen in Instagram
Naast deze aankondiging maakte Ahmad-Taylor ook nog bekend dat het binnenkort mogelijk is om 'shopping tags' in Instagram Stories te verstoppen, zodat influencers hun volgers kunnen motiveren om kleren te kopen. Het kopen moet zelfs mogelijk zijn zonder de Instagram-app te verlaten.
Volg Bright
Like ons op Facebook.
Volg ons op Twitter en Instagram.
En subscribe je op ons YouTube-kanaal.