Twitter neemt Nederlands nieuwsbriefplatform Revue over
Twitter heeft het Nederlandse platform voor nieuwsbrieven Revue overgenomen. Het overnamebedrag is niet bekend.
Twitter maakt de overname van de Utrechtse startup bekend in een blogbericht. Oprichters van Revue zijn ceo Martijn de Kuijper en cto Mohamed El Maslouhi. De Kuijper verkocht eerder zijn softwarebedrijf Fosbury en online huishoudboekje Yunoo.
Revue is een platform dat het opstellen en versturen van nieuwsbrieven makkelijker maakt. Het platform is gericht op individuele gebruikers, waar veel andere platforms zich vooral richten op zakelijk gebruik door bijvoorbeeld uitgevers. Makers van nieuwsbrieven kunnen hun gebruikers geld vragen voor een abonnement, Revue faciliteert dat dan in ruil voor 5 procent van de opbrengsten.
Team blijft aan het roer
"Revue zal ons werk versnellen om mensen te helpen op de hoogte te blijven van hun interesses en tegelijkertijd alle soorten schrijvers een manier te bieden om geld te verdienen met hun publiek - of dat nu is via degene die ze hebben gemaakt bij een publicatie, hun website, op Twitter of elders", schrijven Twitter-producthoofd Kayvon Beykpour en hoofd publicatieproducten Mike Park.
Onder Twitter zal Revue als losstaand product verdergaan. De Kuijper en El Maslouhi blijven leidinggeven en zullen hun team uitbreiden.
Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat investeerders eind 2016 400.000 dollar in Revue staken.