TweetDeck is bijna onbruikbaar sinds de nieuwe Twitter-limieten
De Twitter-limieten die Elon Musk afgelopen weekend voor alle gebruikers instelde, blijken desastreus voor TweetDeck, de eigen Twitter-app voor grootverbruikers.
Door de plotselinge limieten op Twitter mogen betalende leden maximaal 10.000 berichten per dag bekijken en niet-betalende gebruikers slechts duizend. Lastig voor TweetDeck, want die app voor grootverbruikers heeft meerdere kolommen die tientallen tot honderden tweets tegelijk inlaadt. Tot dit weekend, want blijkbaar loopt TweetDeck tegen de eigen limieten van Twitter aan.
Allerlei gebruikers maken melding van de problemen met TweetDeck, ook betalende gebruikers. Alleen het hoofdoverzicht lijkt nog te werken bij sommige gebruikers. Maar andere kolommen met Twitter-lijsten werken niet, en ook notificaties, vermeldingen en andere basisfuncties doen het niet.
Belangrijkste gebruikers geraakt
De problemen met TweetDeck zijn opvallend, omdat gebruikers van de app behoren tot de belangrijkste gebruikers van Twitter. Veel journalisten gebruiken TweetDeck, net als medewerkers van grote bedrijven die hun merk proberen te vertegenwoordigen op Twitter.
TweetDeck is zelfs zo belangrijk voor Twitter, dat het in 2011 al is ingelijfd door het bedrijf. Voor de overname door Musk was Twitter nog bezig met een opvolger van TweetDeck, het is onduidelijk of die nog in ontwikkeling is. Twitter is zoals gewoonlijk niet te vragen om een reactie: de pr-afdeling van het bedrijf is al maanden geleden wegbezuinigd.
Mogelijke oorzaak
Ontwikkelaar Molly White vermoedt dat TweetDeck zichzelf DDoS't. De app krijgt vanwege de Twitter-limieten foutmeldingen, waardoor de app opnieuw om data vraagt, de foutmelding weer krijgt, enzovoorts.
Volg ons ook op Twitter. Of op Mastodon.
En luister onze podcast:
<iframe style="width:100%;max-width:660px;overflow:hidden;border-radius:10px" width="300" height="175" frameBorder="0"></iframe>