©Unsplash

Bereal verkocht

Social media app BeReal verkocht en gaat advertenties introduceren

12 juni om 07:53
Laatste update: 12 juni om 08:44

In 2022 was er opeens een app die onvoorstelbaar hard groeide. Het Franse BeReal kreeg er miljoenen gebruikers per maand bij. Het bedrijf achter de social media app is nu verkocht aan een Frans  gaming bedrijf.

BeReal draait om het ‘authentiek’ zijn. Je krijgt een notificatie wanneer je een foto moet maken. Doe je dat binnen de gestelde tijd dan mag je deze nog aanvullen met andere kiekjes. Foto’s van anderen bekijken mag alleen wanneer je zelf ook post. Hiermee wil BeReal het echte leven van een gebruiker laten zien, zonder filters.

Groei maar geen geld

Op zijn hoogtepunt had de app 35 miljoen downloads per kwartaal, dit is nu gezakt naar 5 miljoen. Het aantal actieve maandelijkse gebruikers is blijven hangen op 50 miljoen. Gebruikers die volgens de cijfers wel heel erg actief zijn.

Ondanks de grote groei verdiende de founders die in 2019 met de app begonnen geen geld. Er was simpelweg nog geen verdienmodel en het bedrijf werd overeind gehouden door investeringen van buitenaf.

Verkocht

In een poging dit succes in eigen land te houden heeft het Franse bedrijf Voodoo 500 miljoen neergeteld om BeReal te kunnen kopen. Dit bedrijf heeft wel een plan voor een verdienmodel en dat zijn advertenties. Voodoo ziet geen andere manier om de investering terug te verdienen en er een winstgevend bedrijf van te maken. De advertenties zullen wel zodanig geïntegreerd worden zodat het niet het gebruik van de app verstoord.

Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.