Heineken heeft een EK ‘mors verzekering’ en een poncho tegen rondvliegend bier
Een EK voetbal is een geweldig moment om als merk jezelf te profileren. Daarbij is creativiteit erg belangrijk om boven de middelmaat van de rest uit te komen. Heineken heeft weer een leuke insteek gevonden.
HeineCare is de naam van de verzekering die het biermerk in het leven geroepen heeft. Volgens eigen schatting worden er miljoenen biertjes verspild tijdens een sportwedstrijd. Denk daarbij aan het juichen met een glas in je hand, omhelzingen na het fluitsignaal met een glas in je hand en ga zo maar door.
In een creatieve campagne geeft Heineken de ‘slachtoffers’ van een ‘mors incident’ de gelegenheid om het glas opnieuw te laten vullen. Door de QR code op de bar te scannen kan er online een voucher worden aangevraagd. Na ontvangst geeft deze het recht op een nieuw biertje.
Poncho
Dat is niet het enige want niet alleen de bezitter van het bier is een slachtoffer, degene die het goudgele vocht over zich heen krijgt is ook niet blij. Hiervoor heeft Heineken een Pint-Cho laten maken door het merk Rainkiss. Deze bier afstotende poncho moet de kleding van de drager beschermen wanneer er bijvoorbeeld in de laatste minuut gescoord wordt tijdens een wedstrijd.
Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.