Gebruikers laten premium-games voor iPhone en iPad links liggen
Sinds de komst van de iPhone 15 Pro heeft Apple meerdere ontwikkelaars kunnen overtuigen om premium-games als Assassin’s Creed Mirage naar iOS te brengen. Maar tot nu toe blijkt dat gebruikers daar niet op zitten te wachten.
De website MobileGamer becijferde aan de hand van gegevens van softwarebedrijf Appfigures dat de release van grote games op iOS tot nu toe een flop was. De gratis versie van Assassin’s Creed Mirage werd tijdens de release op 6 juni bijvoorbeeld meer dan 45.000 keer gedownload, maar de dagen na de release daalden de cijfers pijlsnel.
Intussen is de game 123.000 keer gedownload, maar minder dan 3.000 mensen hebben de volledige game gekocht. De gratis versie bevat enkel de introductie. Die speel je op minder dan een tweetal uur uit. Ook de gratis versie wordt nu nog minder dan 3.000 keer per dag gedownload, nog geen maand na de release.
Ook Resident Evil doet het slecht
Ook Resident Evil 4 doet het volgens MobileGamer niet goed. De game kwam uit in december. De gratis versie, net als bij Assassin’s Creed slechts een klein deel van het spel, werd 357.000 keer gedownload. Tot nu toe hebben 7.000 mensen de volledige game gekocht. Ook kochten minder dan 6.000 mensen het spel Resident Evil Village.
iPhones niet zo handig om te gamen
Volgens Andrei Zubov, hoofd content bij Appmagic, zijn de tegenvallende cijfers wellicht te verklaren doordat iPhones niet de ideale gameconsole zijn. Hoewel hun krachtige nieuwe chips games wel aankunnen, zijn consoles of pc’s beter geschikt om op te gamen. De schermen van iPhones zijn immers klein en het is ook niet simpel om er games op te besturen. Zubov zegt bovendien dat mobiele gamers meestal korte en simpele games willen, geen complexe en dure AAA-games.
Lees meer nieuws over Apple en blijf op de hoogte met onze nieuwe app.