©Urban Mobility

Met deze elektrische fietstrailer kom je wel de zero-emissiezone binnen

Met deze elektrische fietstrailer kom je wel de zero-emissiezone binnen

24 juli om 17:12
Laatste update: 25 juli om 19:22

We gaan vervuilende busjes weren uit de verschillende binnensteden. Dat doen we om de stad weer leefbaar te maken en de lucht schoner. Een mooi streven, maar er moet wel nagedacht worden over hoe we dan de goederen voor de winkels de stad in krijgen. Urban Mobility heeft hier een oplossing oor.

Wanneer je niet met een vrachtwagen of grote bus de stad in kan, zul je wat anders moeten bedenken. De fiets ligt hierbij voor de hand, maar dan ontbreekt de laadcapaciteit nog. De K-Ryole container heeft een grote laadcapaciteit en is makkelijk in het gebruik.

K-Ryole

Deze trailer voor achter de fiets heeft een laadcapaciteit van 350 kilo en kan besteld worden in verschillende variaties. Er kan een maximale inhoud gerealiseerd worden van 2 kubieke meter. Deze trailer heeft zelfs een oplossing voor de gebieden waar geen fietsen mogen komen. De K-Ryole kan afgekoppeld worden en met de hand naar de losplaats getrokken worden.


Niet de fiets, maar de trailer heeft een elektrische motor. Deze haalt een snelheid van 25 kilometer per uur en heeft een actieradius van 40 kilometer. Heb je meer nodig dan neem je twee lichtgewicht accu’s mee en kun je tot 120 kilometer rijden. Urban Mobility benadrukt dat in een land als Nederland een actieradius van 40 kilometer vaak al genoeg is.

Het leveren van goederen met de fiets heeft veel voordelen. Zo heb je weinig tot geen last van files, mag je de combinatie besturen zonder rijbewijs en ben je vaak sneller dan het conventionele busje.

Lees meer nieuws over logistiek en mis niets met onze nieuwsbrief.