Deze fastfoodketen gaat een eigen streamingdienst beginnen

©Unsplash

Deze fastfoodketen gaat een eigen streamingdienst beginnen
22 augustus om 13:15

Het serveren van broodjes en friet en het starten van een streamingdienst zijn twee activiteiten die je doorgaans niet tegelijk binnen een bedrijf ziet. Toch gaat deze Amerikaanse fastfoodketen het entertainment pad op.

Er was al een advertentie ontdekt waarin gevraagd werd om een ‘entertainment manager’. Nu is duidelijk geworden wat deze manager moet gaan doen en dat is niet weinig.

Broodje kip bij je serie?

De fastfood keten waar het hier om gaat, is Chick-Fil-A. Een fastfood restaurant waar je voornamelijk broodjes met kip eet. Chick-Fil-A gaat een streamingdienst beginnen waar familievriendelijke content gedeeld gaat worden.

En dan gaat het niet om een tekenfilm met een kip of een documentaire waarin men dieper ingaat op de vraag ‘Wat was eerder, het kip of het ei?’. De streamingdienst zal naast aangekochte content ook eigen series gaan produceren. Men wil gescripte podcasts, animatie, reality en spelshows op het kanaal laten zien. Er zou al een opdracht liggen voor een spelshow en het bedrijf heeft budget. Volgens de geruchten mag deze content 400.000 dollar per 30 minuten kosten. 

Waarom Chick-Fil-A deze streamingdienst is niet bekend. Het is natuurlijk een hele goede kans om klanten aan je te binden en je restaurants binnen te lokken. Een serie kijkt nu eenmaal lekker met een broodje kip en een milkshake.

Lees hier meer over entertainment en abonneer je hier op de nieuwsbrief