Deze nieuwe vorm van YouTube-reclame rolt nu wereldwijd uit

©Bright

Nieuwe vorm van YouTube-reclame rolt wereldwijd uit
19 september om 15:42

YouTube kondigde al een hele tijd terug aan reclames op je pauzescherm te willen plaatsen, maar nu rollen de advertenties daadwerkelijk wereldwijd uit. 

YouTube heeft een manier gevonden om nog meer reclame te tonen, maar deze keer maakt het minder inbreuk op je kijkplezier. Vanaf nu kun je een advertentie verwachten als je een video op pauze zet.

De nieuwe advertenties worden al langere tijd getest, dus mogelijk ben je het al eerder tegengekomen. Tegenover website The Verge stelt Oluwa Falodun, communicatiemanager bij YouTube, dat zowel adverteerders als kijkers sterk reageren op de pauzereclame. Vanaf nu kunnen alle adverteerders er gebruik van maken.

De pauzereclames zijn voornamelijk op slimme televisies te zien, maar verschijnen ook in de smartphone-app van YouTube. De kans is groot dat deze vorm van reclame binnenkort overal opduikt waar je YouTube kijkt.

Lees meer over YouTube en abonneer je op het YouTube-kanaal van Bright.