BMW i3 krijgt grotere accu

BMW i3 krijgt grotere accu
3 mei 2016 om 07:01
Laatste update: 27 april 2018 om 07:07

Nissan gooide een 30kWh-batterij in de Leaf, BMW kon niet achterblijven en haalde in met een 33kWh accu. Voor een praktijkverbruik van ongeveer 200 kilometer.

Tesla heeft het slim aangepakt met de Model S. De auto is groot en duur. Dat betekent dat je meer ruimte hebt in het budget en in de auto om een grote accu te plaatsen. Inmiddels zijn accuprijzen al wat gedaald en kan een premium merk een deel van de accukosten ook achter het logo van de auto kwijt. 1200 euro extra voor 50% meer capaciteit in de BMW i3 klinkt dan ook als een goede deal. De i3 had een 22kWh accu en is nu leverbaar met zowel die als een nieuwe 33kWh-unit. De instapper met extra bereik kost dan een kleine 37K. 

Net als bij de Leaf kost extra bereik geen extra ruimte. Door verbeteringen in de technologie is het mogelijk om op hetzelfde oppervlak meer energie op te slaan. Opvallend genoeg is het ook mogelijk om je oude i3-accupakket om te ruilen voor dit nieuwe model. De kosten daarvan zijn niet bekend. 

Foto: Marije Kuiper

Lees meer over:

Deel via