Nieuw servicenetwerk VanMoof: al 50 locaties in 7 landen
Na een chaotisch faillissement vorig jaar werd e-bikemaker VanMoof overgenomen en doorgestart. Inmiddels is de uitrol van het nieuwe servicenetwerk van het bedrijf begonnen. VanMoof zegt dat klanten nu terecht kunnen op 50 locaties in zeven landen.
Een van de problemen waar klanten van het oude VanMoof mee te kampen hadden, was dat je als klant enkel reparaties kon laten uitvoeren bij het bedrijf zelf. Sinds januari is het echter opnieuw mogelijk om onderhoud uit te laten voeren met officiële VanMoof-onderdelen. Dat kan sindsdien bij externe partners.
Intussen zijn er 50 locaties waar je als klant terecht kan, in 7 landen. Dat zegt het bedrijf op zijn website. Een overzicht van alle locaties vind je hier. Behalve in Nederland kunnen klanten hun fiets ook laten repareren in Duitsland, het VK, Frankrijk en zijn er losse locaties in onder andere Kopenhagen, Wenen en Dublin. Later dit jaar zullen ook locaties worden geopend op andere continenten zoals Noord-Amerika.
Op geen enkele locatie voert VanMoof nog zelf werken uit. Service wordt nu uitgevoerd door derde partijen. Zij krijgen toegang tot officiële VanMoof-onderdelen en worden door het bedrijf opgeleid om fietsen te onderhouden. Het bedrijf produceert sinds kort ook opnieuw nieuwe onderdelen voor zijn e-bikes.
Binnenkort nieuwe fietsen
Op zijn website zegt VanMoof ook dat het verwacht ‘zeer binnenkort nieuws te kunnen brengen over de start van de verkoop van nieuwe fietsen’. Eind vorig jaar lieten de nieuwe de nieuwe eigenaars weten dat de productie en verkoop wellicht tijdens het tweede kwartaal van 2024 op gang komt. De VanMoof S5/A5 komt weer op de markt, de oudere S3 en S4 niet.
Het bedrijf zal zich in het begin focussen op de Europese markt, met name Nederland, Duitsland en het VK. In de verdere toekomst zullen ook in andere landen alle activiteiten worden hervat. Wanneer dat gebeurt, is nog niet duidelijk.
Meer over e-bikes, of blijf op de hoogte via de nieuwsbrief van Bright.