Zo goed wordt de Apple Watch Ultra verkocht - ondanks zijn prijs
Een onderzoeksbureau heeft nieuwe verkoopcijfers van de Apple Watch gepubliceerd. Daarbij vallen vooral de cijfers van de duurste smartwatches van Apple op.
De meeste klanten in de VS kochten de Apple Watch Series 9, maar ook de Series 8 was afgelopen kwartaal nog populair. Samen waren die twee modellen goed voor 62 procent van de Apple Watch-markt, meldt het onderzoeksbureau Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Als je de speciale Nike-edities van die horloges erbij optelt, kom je zelfs op 67 procent uit.
Apple Watch Ultra populairder dan SE
Naast de Series 8 en 9 heeft Apple ook nog een premiummodel en een budgetversie. De Apple Watch Ultra is de duurste smartwatch die Apple verkoopt. De meest recente versie van de Watch Ultra kost 899 euro en is daarmee nog duurder dan sommige smartphones. Het goedkoopste model, de Apple Watch SE, is met 279 euro veel goedkoper.
Toch hebben grote groepen mensen blijkbaar veel geld over voor een Apple Watch, want de Ultra en Ultra 2 zijn samen goed voor 20 procent van de verkopen. De Watch SE wordt met maar 12 procent niet veel verkocht.
Apple verkoopt niet alleen veel premium smartwatches, want bij de iPhone en iPad worden de duurste modellen nog beter verkocht. Vaak bestaat meer dan een kwart van de verkopen uit deze modellen.
Samsung en Huawei
Op de wereldwijde smartwatchmarkt is Apple nog altijd duidelijk de marktleider met een marktaandeel van 21 procent. Na Apple komen Huawei (10 procent) en Samsung (9 procent).
Lees meer over Apple en abonneer je op onze nieuwsbrief.