Sonos-koptelefoon flopt na gehekelde app-update, 10 keer minder besteld dan gedacht

©Sonos

Sonos-koptelefoon flopt na app-update, 10 keer minder besteld dan gedacht
9 september om 10:32

Sonos maakt tien keer minder exemplaren van zijn Ace-koptelefoon dan gedacht. Daarbij zal de mislukte app-update niet geholpen hebben. Ook een geplande settopbox voor de tv zou zijn uitgesteld.

Sonos bracht zijn eerste koptelefoon op 5 juni uit. Het bedrijf had er grote plannen mee, en had 900.000 tot 1 miljoen exemplaren besteld bij zijn fabrikant. Maar de koptelefoon zou lang niet zo succesvol zijn al gehoopt, en dat aantal zou nu zijn teruggebracht tot slechts 90.000 tot 100.000 exemplaren op jaarbasis, meldt Bloomberg.

De slechte verkoopcijfers zullen deels te wijten aan het slechte nieuws rondom de app van Sonos. Die app werd vernieuwd, juist om helemaal klaar te zijn voor die nieuwe koptelefoon. Maar allerlei functies uit de oude app ontbraken, waardoor zelfs werd overwegen om die oude app dan maar terug te brengen – wat uiteindelijk ook weer niet gebeurde. Dat gedoe duurt nu al maanden, en dat stemt consumenten niet gunstig.

Tv-gadget uitgesteld

Sonos heeft ondertussen ook nog eens mensen ontslagen, nota bene uit het software-team. Op de beurs gaat het ook niet goed met het bedrijf: het is ruim 30 procent minder waard dan een jaar geleden. Dat zou ertoe geleid hebben dat ook een tv-gadgets van Sonos is uitgesteld.

De tv-box zou lijken op een Roku, een streaming-stick die in Nederland niet verkocht wordt. Waarschijnlijk is de oude Chromecast dan de beste vergelijking. Sonos zou dat apparaat eigenlijk in januari hebben willen uitbrengen, nu zou dat verschoven zijn naar in ieder geval maart. Ook een ander nieuw product waar Sonos aan werkt, zou vertraagd zijn.

Meer Sonos en mis niets met onze Bright-app.