Abonnement op Disney+ mag je niet meer via App Store afsluiten

©Disney+

Abonnement op Disney+ niet meer via App Store
Vandaag om 13:29

Zodra je een nieuw abonnement op Disney+ afsluit met een iPhone, gaat dat niet meer via de App Store. Dat maakt het annuleren van het abonnement een stukje complexer

De stap wordt uiteraard gezet om de Apple-belasting te omzeilen. Disney moest van elke aankoop die via de App Store werd gedaan, een deel afstaan aan Apple voor het onderhouden van de appwinkel.

"Nieuwe en terugkerende abonnees kunnen zich niet langer registreren en betalen voor Disney+ via Apple", schrijft Disney op zijn klantenservicepagina. In plaats daarvan wordt je naar de Disney+-website gestuurd om een abonnement af te sluiten.

Een groot nadeel hiervan is dat het annuleren van je abonnement iets complexer wordt. Abonnementen afgesloten via de App Store vind je op een rijtje bij je Apple-account, met knoppen om de abonnementen stop te zetten. Nu moet je op de Disney+-website op zoek naar de juiste knop.

Huidige abonnees

Heb je al een abonnement op Disney+ afgesloten via de App Store, dan verandert er niets. De facturering en het opzeggen van je abonnement verloopt gewoon via Apple, zolang je abonnement loopt.

Lees meer over streamingdiensten, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.