Slecht nieuws voor Ziggo: klanten blijven hun abonnementen opzeggen
Mensen blijven hun abonnementen opzeggen bij Ziggo, ondanks het feit dat het bedrijf sinds deze zomer uitzendrechten heeft voor de Champions League. In het derde kwartaal van 2024 verloor het bedrijf 33.600 klanten. In een jaar tijd is Ziggo daarmee een kleine 150.000 betalende klanten verloren.
VodafoneZiggo heeft woensdag kwartaalcijfers gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de omzet ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar in het derde kwartaal van dit jaar met 0,5 procent is gedaald. De omzet kwam uit op ruim 1 miljard euro. Door kostenbesparingen kwam de bedrijfswinst met 480 miljoen euro wel 0,8 procent hoger uit dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Uit de kwartaalcijfers blijkt dat klanten op alle vlakken abonnementen stopzetten bij de provider. In totaal nam het aantal tv-abonnementen in een kwartaal af met 33.800. Ziggo verloor verder 23.400 internetaansluitingen en 57.500 telefoonaansluitingen.
Ziggo zelf spreekt van 'stabiel kwartaal'
Bij Vodafone gingen ook veel klanten weg. Ruim 37.000 prepaidaansluitingen werden stopgezet. Wel kwamen er 2.300 mobiele abonnementen bij. In totaal beheert het bedrijf nu 5.580.500 mobiele telefoonaansluitingen in ons land. Nog maar een kleine 300.000 daarvan zijn prepaidaansluitingen.
Ondanks de cijfers spreekt VodafoneZiggo zelf van een “stabiel derde kwartaal”. “Met de sterke resultaten in de eerste negen maanden van dit jaar ligt het telecombedrijf volledig op koers om de financiële doelstellingen voor 2024 te halen”, zo valt te lezen in een nieuwsbericht over de kwartaalcijfers.
Lees meer over Ziggo en blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.