Pebble-oprichter wordt niet rijk van verkoop aan Fitbit

Pebble-oprichter wordt niet rijk van verkoop aan Fitbit
13 december 2016 om 13:01
Laatste update: 27 april 2018 om 00:55

Pebble was er te laat bij met het maken van een sport-horloge, en de oprichter wordt niet rijk van de verkoop aan Fitbit.

De overname van Pebble door concurrent Fitbit werd vorige week officieel. Pebble ging uiteindelijk ten onder omdat het te laat is ingesprongen op gezondheidsfuncties. Dat zegt Pebble-oprichter en CEO Eric Migicovsky in gesprek met Backchannel. De Pebble-horloges, die altijd via Kickstarter-campagnes betaald werden, waren in eerste instantie vooral notificatie-schermen voor gekoppelde smartphones.

De Pebble 2 en Pebble Time 2 kregen die gezondheidsfuncties wel, maar toen was het eigenlijk al te laat. De eerste modellen werden pas onlangs geleverd aan mensen die het horloge via Kickstarter steunden, maar de meeste mensen krijgen hun geld weer terug. Fitbit begon juist bij fitnessgadgets en begint dat aanbod de laatste tijd pas uit te breiden naar breder inzetbare smartwatches.

Volgens geruchten heeft Fitbit 40 miljoen dollar betaald voor Pebble, en daar wordt Migicovsky niet rijk van. “Zo’n soort deal is het niet”, aldus de Pebble-CEO. “Deze deal gaat vooral over klanten, werknemers en verkopers.” Fitbit geeft zo’n 40 procent van de werknemers van Pebble een baan. Wie niet naar Fitbit overstapt zou gecompenseerd worden.

Lees meer over:

Deel via