Ding-dong: maker slimme deurbel haalt 109 miljoen op

Ding-dong: maker slimme deurbel haalt 109 miljoen op

26 januari 2017 om 09:53
Laatste update: 26 april 2018 om 23:53

Ring, de maker van slimme deurbellen, heeft 109 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waaronder Richard Branson.

De ambities van het in 2012 opgerichte Ring zijn niet gering. "Het doel van het bedrijf is om misdaad over de hele wereld terug te dringen", stelt oprichter en CEO Jamie Siminoff. Daartoe heeft Ring een slimme deurbel met video ontwikkeld die eigenaars in staat stelt om hun huis op afstand via hun smartphone in de gaten te houden en video's te delen.

Een test in samenwerking met de politie in Los Angeles leidde er vorig jaar volgens het bedrijf toe dat het aantal inbraken in de omgeving van Wilshire Park vorig jaar met 55 procent daalde. In de huizen waar de slimme deurbel was geïnstalleerd, vond geen enkele inbraak meer plaats.

Markt huisbeveiliging is booming

Het zijn wapenfeiten die in ieder geval bij investeerders tot de verbeelding spreken. Niet zo gek: de markt voor technologische toepassingen die zijn bedoeld om have en goed te beschermen, groeit snel. Volgens marktonderzoeker Gartner zal er in 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 11 miljard dollar per jaar aan worden uitgegeven.

De nieuwe geldinjectie van 109 miljoen is hoofdzakelijk afkomstig van DFJ Growth, Goldman Sachs Investment Partners en Qualcomm Ventures. Ook Richard Branson deed mee aan de investeringsronde. Het geld moet Ring in staat stellen verder te groeien. Het bedrijf heeft nu naar eigen zeggen bijna duizend medewerkers in acht landen.

Ring heeft klanten in honderd landen, waaronder Nederland. Bright zal de slimme deurbel binnenkort testen.

Lees meer over:

Deel via