KPN lost problemen met TV+ App op, maar er blijven klachten over Chromecast

©KPN

KPN fixt problemen met TV+ App, geklaag over Chromecast houdt aan

KPN rolt een update van zijn TV+ App voor Android TV uit naar gebruikers met televisies van Philips en TCL. Dit verhelpt de grote problemen op tv's van deze twee merken. Maar er zijn ook nog altijd veel klachten over KPN's tv-app onder Chromecast-gebruikers.

Met de KPN TV+ App kun je op smart-tv’s van bekende fabrikanten zonder decoder kijken naar zenders en streamingdiensten. Dat is bijvoorbeeld erg handig in kamers waar wel een televisie staat, maar geen decoder.  Je kijkt dan gewoon via wifi of ethernet naar tv-kanalen. Gebruikers van Philips-tv’s kregen de laatste tijd echter vaak een zwart beeld te zien als ze de app gebruikten. Dat probleem verhelpt KPN nu met een speciale hotfix-update voor de TV+ App. Bij tv’s van TCL is volgens de provider nu ‘het groene blokkerige beeld’ verholpen.

Als je een televisie van Philips of TCL hebt, dan komt de update automatisch beschikbaar via de Google Play Store op je apparaat. Je kunt zelf checken welke versie van de KPN TV+ App je hebt door op je profiel in de linkerbovenhoek te klikken, waarna je het versienummer linksonder ziet staan. De nieuwste versie van de app is 08.61.00.

Traag zappen op de Chromecast

KPN lanceerde afgelopen week de vernieuwde versie van de TV+ App voor Android TV, die onder meer werkt op de Chromecast met Google TV. Sommige gebruikers klaagden daarna op het forum van de provider dat de app hapert, langzaam werkt of zelfs vastloopt. Ook deden gebruikers hun beklag over het langzame zappen tussen tv-kanalen.

"De app is voor de kijker met een Chromecast of ander systeem zonder numerieke afstandsbediening gewoonweg zeer onvriendelijk. Van zender wisselen duurt tien seconden", reageert een teleurgestelde gebruiker. "Wij hebben de app draaien op onze Chromecasts in de slaapkamers, maar sinds de update is het echt een drama-app geworden”, laat een ander weten. "De app is heel traag en start soms helemaal niet. Het beeld blijft dan zwart. Ook gebeurt het heel vaak dat als ik een zender start, het beeld heel erg slecht is."

Verder wordt er geklaagd over de 'omslachtige' elektronische programmagids en het ontbreken van instellingen bij de ondertiteling. "De ondertiteling is verschrikkelijk klein", aldus een kijker. KPN heeft in de volgende updates van de app dus nog veel zaken om te verbeteren.

Probleem met decoder

Eerder deze maand kwamen er ook veel klachten binnen over de KPN TV+ decoder, die heel langzaam opstartte of vastliep. Dat zou met een update inmiddels verholpen moeten zijn.

Lees meer nieuws over KPN en volg de updates met ons WhatsApp-kanaal.