Drukte zorgt voor klachtenregen Apple Stores
Amerikaanse Apple-klanten klagen massaal over slechte service en lange wachttijden in Apple Stores.
Met de stijgende populariteit van Apple de laatste jaren is de druk op de Apple Stores fors toegenomen. Volgens nieuwssite Business Insider 'houden consumenten maar niet op met klagen' over de lange wachttijden bij Apple Stores. De beleving wordt 'een hel op aarde' genoemd.
Het wordt zelfs vergeleken met de Amerikaanse overheidsorganisatie DMV, waarbij Amerikanen hun rijbewijs en kentekenbewijs moeten ophalen. Deze organisatie staat bekend als bureaucratisch wespennest met gigantische wachttijden.
Zo was het niet bedoeld
De huidige stress die een bezoek aan de Apple Store veroorzaakt staat haaks op het oorspronkelijke idee, bedacht voor Apple-oprichter Steve Jobs. Hij wilde dat de winkel zich afzette tegen de concurrenten door veel aandacht voor service, persoonlijke aandacht en een minimalistische winkelindeling. Nu moeten klanten soms vijf uur wachten voordat ze geholpen zijn. De kans dat je dezelfde dag nog terecht kunt bij de Genius Bar is nihil.
Eerder zeiden werknemers van Apple al tegen Business Insider dat de drukte een groot probleem was. Vooral tijdens piekdagen, zoals de dagen voor Kerstmis, was de drukte niet te overzien.
Most crowded Apple Store ever and we're all in line for the ultimate Genius Bar. pic.twitter.com/pZD5Vt3Xmo
— Mitch Cohen (@mitchcohen) June 5, 2017