T-Mobile draait omleiding terug na klachten traag internet
Telecomprovider T-Mobile leidt het verkeer van klanten met vast internet niet meer om via Duitsland. Klanten klaagden dat die omleiding hun verbindingen vertraagde.
Het verkeer van T-Mobile Thuis-klanten liep sinds afgelopen vrijdag via een knooppunt van moederbedrijf Deutsche Telekom, in plaats van het knooppunt in Amsterdam. Sindsdien klaagden meerdere klanten dat hun verbinding er op achteruit is gegaan.
Omdat het verkeer via Duitsland ging, hadden klanten een langzamere reactiesnelheid op de lijn. Dat was vooral te merken bij het spelen van games, die van een hoge snelheid afhankelijk zijn.
Een woordvoerder van de provider zei dinsdag tegen Bright dat de internetvertraging niet zo bedoeld was. Het bedrijf dacht dat de verhuizing naar het Duitse knooppunt geen impact zou hebben op de verbindingen van klanten.
Teruggedraaid
De provider zei "dag en nacht" te werken aan een oplossing voor de problemen, maar leek in eerste instantie in te zetten op het verbeteren van de Duitse verbinding. Nu wordt er toch voor gekozen om de omleiding terug te draaien.
Het is niet bekend hoe lang het precies zal duren tot de verbinding weer als vanouds zal zijn. Wel belooft de provider dat dit zo spoedig mogelijk moet verlopen.
Marktwaakhond ACM zei van de situatie op de hoogte te zijn. Hoewel er geen onderzoek werd gestart, werden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten gehouden.