Mensen maken dikke winst met de Snapchat-bril

Mensen maken dikke winst met de Snapchat-bril

22 november 2016 om 15:17
Laatste update: 27 april 2018 om 01:26

Snapchats Spectacles-videobril heeft een zeer beperkte oplage. Het blijkt een gouden business voor de gewiekste internetkoopman.

Schaarste leidt tot begeerte, voor die tactiek gaat Snapchat met zijn Spectacles. De zonnebril met ingebouwde camera is maar heel beperkt te koop via een knalgeel automaat die steeds op andere locaties staat, en per keer zo’n tweehonderd brillen op voorraad heeft. Via die automaat kost een bril 130 dollar, maar de slimme sjacheraar vangt er via eBay stukken meer voor.

John Reuter is zo’n slimmerik, die zijn kans greep toen de verkoopautomaat van Snapchat middenin de Grand Canyon stond. The Wall Street Journal vertelt hoe de man ’s ochtends vroeg tweeënhalf uur naar het vliegveld reed en daar voor 250 dollar via een helikopter bij de Spectacles-automaat te komen.

'Ik heb niet eens een Snapchat'

Hij zette de bril direct op eBay en streek de volgende dag een nette winst van 1.100 dollar op. “Ik heb geen idee wat deze dingen doen”, zegt Reuter over de Spectacles. “Ik heb niet eens een Snapchat.” De krant haalt verschillende doorverkopers van de Spectacles aan, die de bril regelmatig voor rond de 1.500 dollar weten te slijten, toevallig precies de prijs van de geflopte Google Glass.

Het gekste verhaal komt van een 29-jarige Australische internetondernemer. Die liet een 28-jarige man uit Los Angeles op zijn kosten op en neer naar Australië vliegen om voor 1.200 dollar een Snapchat-bril van ’m te kunnen kopen. “De bijna 3.500 dollar die ik heb uitgegeven zijn het helemaal waard”, aldus de Australiër.

Wanneer de Spectacles in Nederland beschikbaar komen weten we helaas nog niet. Wel konden we de bril alvast even proberen.

Lees meer over:

Deel via