Design-webshop Fab opent eerste fysieke winkel
Fab gaat meubilair onder eigen merk verkopen. Niet alleen in zijn webshop maar ook vanuit een fysieke winkel in Hamburg.
Fab blijft maar groeien. De webshop die veelal design-artikelen met soms fikse kortingen verkoopt, is sinds eind vorig jaar beschikbaar voor Europeanen. De winkel heeft al een aanbod van vijftienduizend artikelen en heeft daar al twaalf miljoen geregistreerde klanten mee verworven. In de nieuwste Bright, nummer 51, vroegen we ons al hardop af wat het geheim van het succes van Fab.com is.
Dat succes zet zich nu voort met de introductie van een serie meubilair onder eigen merk. Te beginnen in Europa kunnen klanten producten bestellen die precies aan hun eisen voldoen. Fab.com maakt die producten in samenwerking het Duitse Massivkonzept. Dat bedrijf is door Fab overgenomen en is gespecialiseerd in het maken van meubilair op maat.
Dat meubilair valt onder de lijn 'Exclusively Fab'. Onder die naam biedt Fab daarnaast ook producten aan die het zelf heeft ontworpen in samenwerking met partners als de Andy Warhol Foundation. De oprichters van Fab verwachten aan het eind van het jaar drieduizend zelf ontworpen producten op de markt te hebben.
Voorbeelden van de producten zijn al te zien in de eerste fysieke Fab-winkel in het Duitse Hamburg. Fab heeft al laten weten van plan te zijn dit jaar meer winkels te openen. Fab doet dit allemaal met één doel voor ogen: 's werelds grootste design-winkel worden. Online zijn ze het naar eigen zeggen al: Fab.com zou 33 procent meer producten aanbieden dan Ikea.com. Ook heeft het bedrijf laten weten dat zijn site en apps snel vernieuwd zullen worden.