WeTransfer gaat ook aan de take-overs
WeTransfer (en Nalden) heeft een interessant advertentiemodel met Wallpapers. Nu worden deze ook interactief.
besteenaantal mooieVimeoWeTransfer is als eerste een samenwerking aangegaan met Samsung (die graag altijd primeurs heeft) om interactieve Wallpapers te maken. Kom je binnen op de aparte URL, dan kun je de game starten. De reclame draait om de 3D LED monitor, waarmee je game-ervaring extra bijzonder wordt. Deze game kun je spelen terwijl je je files uploadt.
De game zelf is niet heel spannend, maar het is wel mooi uitgevoerd. Je ziet een oorlogsgame, waarbij je af en toe een vrij simpele opdracht moet uitvoeren, zoals je kogels bijvullen of iets raken. Het duurt lang, waardoor je snel geneigd bent de 'skip game' knop te gebruiken.
Voor normale WeTransfer-gebruikers is deze URL niet direct te vinden. Via PR of banners zal Samsung dus voor bezoek op de game moeten zorgen. Gek is het niet om klanten op de services van WeTransfer te wijzen en ze tegelijkertijd wat afleiding te geven met een game.
WeTransfer zet met deze game een stapje verder in het toelaten van adverteerders. De eigen website blijft intact. Net zoals bij YouTube wordt de take-over op een aparte URL geserveerd en niet zoals bij Nu.nl op de homepage. Wat vinden jullie van deze nieuwe aanvulling bij WeTransfer?