Next-level: Sony wil input lag bestrijden met AI die je volgende zet kan voorspellen
Sony heeft interessante plannen voor de PlayStation. Het Japanse bedrijf heeft twee patenten ingediend die onlangs aan het licht zijn gekomen. Zo wil het de DualSense-controller gebruiken als wapen én heeft het met de AI de oplossing voor input lag.
In het patent is te zien dat Sony gebruikmaakt van een camera om de AI aan te sturen. Door zowel de speler als de controller in de gaten te houden en acties op te slaan, kan de AI voorspellen welke knop de gamer hierna indrukt. Hierdoor kan het de gekoppelde actie alvast activeren, om op die manier vertraging tegen te gaan.
Vertragingen duiken voornamelijk op tijdens het spelen van online games. Spelers met een minder stabiele internetverbinding lopen er nog weleens tegenaan dat ze een bepaalde knop indrukken, maar deze later pas een actie op het scherm veroorzaken. Iets dat in spellen als EA Sports FC of Call of Duty het feest kan verstoren.
Sony wil DualSense als geweer
Over Call of Duty gesproken: Sony kijkt naar een manier om de shooters op een andere manier te spelen dan nu. Het Japanse bedrijf heeft een patent ingediend voor een trigger die op de DualSense-controller past, waardoor spelers deze als geweer kunnen gebruiken.
Volgens het patent is het de bedoeling dat de controller wordt omgedraaid, zodat de ruimte tussen de R1- en R2-knoppen als vizier gebruikt kan worden. In combinatie met andere accessoires als een VR-headset zou dat de spelervaring voor first person shooters aanzienlijk kunnen veranderen.
Voor de duidelijkheid: bedrijven dienen jaarlijks ongelooflijk veel patenten in, wat niet direct betekent dat de innovaties ook daadwerkelijk verschijnen. Maar het is altijd interessant om te zien hoe Sony bepaalde problemen met de PlayStation op wil lossen.
Lees meer over games en mis niets met de Bright-app.