'30 procent meer deals op Black Friday zelf'
Webwinkels begonnen een week geleden al met de eerste Black Friday-aanbiedingen, maar vandaag is het pas echt raak: er werden vanochtend al 30 procent meer aanbiedingen online gezet door webshops.
Dat meldt prijsvergelijkingssite Kieskeurig. Veel van de aanbiedingen zijn vandaag op Black Friday scherper dan op de voorgaande dagen. "Aangezien vanochtend vroeg al tot 30 procent meer aanbiedingen online stonden, verwachten we dat het aantal aanbiedingen gedurende de dag alleen nog maar toe gaat nemen.”
Veel bezoekers leken te wachten met een aankoop tot Black Friday zelf, stelt Kieskeurig. "Dat wachten wordt beloond: er zijn veel meer aanbiedingen. Wat we ook zien is dat retailers met elkaar aan het concurreren zijn, waardoor prijzen alleen nog maar verder zakken," aldus Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager Reshift.
AirPods en koffiemachines
Een van de populairste producten zijn de AirPods van Apple, zegt Kuiper. "Deze worden momenteel aangeboden voor de allerlaagste prijs ooit. Ook bij koptelefoons zien we dat retailers er vandaag nog een schepje bovenop doen."
Producten als espressomachines, soundbars en draadloze speakers zijn volgens Kuiper dit jaar ook veel populairder op Black Friday dan vorig jaar. "We drinken immers de koffie thuis in plaats van op het werk en we kijken meer televisie en luisteren meer muziek."