Facebook-moederbedrijf Meta komt met Apple Watch-concurrent met camera
Op een gelekte foto is de Meta Watch te zien, een slim horloge van het Facebook-moederbedrijf Meta, voorzien van een selfiecamera.
Facebook veranderde zijn naam donderdag in Meta. Althans, Facebook blijft bestaan als sociaal netwerk, maar het overkoepelende moederbedrijf heet nu Meta. En dat moederbedrijf gaat meer met gadgets doen, blijkt uit een gelekte foto van een slim horloge, meldt Bloomberg.
De afbeelding van het horloge werd gevonden in de app van de camera-bril die Facebook en Ray-Ban vorige maand onthulden. Het Meta-horloge heeft een groot, vierkant scherm met afgeronde hoeken dat aan de Apple Watch doet denken. De inkeping met selfiecamera onderin beeld is het meest opvallende onderscheid.
Videobellen en tweede camera
De afbeelding lijkt te gaan om hetzelfde horloge waar in juni al geruchten over gingen. Dat horloge sprak over twee camera's: één ingebouwde selfiecamera en een tweede camera die losgekoppeld kan worden. De selfiecamera zou gebruikt kunnen worden voor videobellen met het horloge. De camera zou een resolutie van 1080p hebben, vergelijkbaar met de selfiecamera in veel smartphones. Het horloge zou uiteindelijk redelijk zelfstandig gebruikt moeten kunnen worden.
Eerder werd gesproken over een eventuele verkoopstart in de zomer van 2022, maar de bron van Bloomberg zegt nu dat er nog geen beslissing is genomen. De markt voor smartwatches wordt nu gedomineerd door Samsung, Garmin, Google's Fitbit en vooral door Apple. Eerder dit jaar bleek dat de Apple Watch de voorsprong op de concurrentie had vergroot, met een marktaandeel van 40 procent.